Focus On

Ideje arra koncentrálni, ami igazán számít.

Ülőmunkát végzel? Így előzd meg a szövődményeit!
ha csak öt perced lenne megmozgatni a tagjaidat

Az ülőmunkát végzőknek a munkaidő alatt ajánlott minden órában elvégezniük néhány gyakorlatot, főként a vénák egészségének érdekében. Ülés közben is fontos az izommegfeszítés és a nyújtózás, amivel a keringést az egész testben fel lehet élénkíteni. Enélkül keringési problémák (visszér, szívelégtelenség), mozgásszervi panaszok alakulnak ki. A belek működése is renyhe lesz, ami emésztési problémákhoz, haspuffadáshoz is vezethet. A mozgáshiány a daganatok kialakulásának kockázatát is növeli. A metabolikus szindróma kialakulásának esélyét 26 százalékkal növeli a mozgáshiány.

Az egészséghez célzott aktív mozgásra van szükség, minimum napi fél óra ajánlott, és nem, nem elég a séta: kardio mozgást (120 fölé menjen a szívfrekvencia) kell végezni. Ilyen lehet például az úszás, a biciklizés, és a tánc is. Az izomerősítő és nyújtó gyakorlatok közül a szakemberek a jógát, a Pilatest is ajánlják.

Elsődleges jelek

Ha azt veszed észre, hogy dagad a lábad, fáj a térded, a hátad ülés közben, akkor biztos lehetsz abban, hogy fel kell állnod! Az emberek többsége ülés közben helytelenül tartja magát, ilyenkor kétszeresen terhelődnek a porckorongok az álláshoz képest. Gondolj bele, ha például ferdén tartod a vállad vagy a hátad, akkor a nyomás állandóan féloldalasan érkezik az érintett területekre, ami a porckorongsérv vagy a meszesedés előszobája.

Sajnos a helyes tartásnak olyan sok összetevője van, hogy tudatosan szinte lehetetlen megteremteni és folyamatosan fenntartani. Van viszont egy olyan módszer, amely a mélyizmokon való munkával optimalizálja a struktúrádat. Ezt hívják TestSzobrászatnak - KATTINTS CSAK.

Mindez a gyakorlatban

Ebben a videóban egy olyan 5 perces gyakorlatsort mutatok, amelynek segítségével munkaidő alatt is óvhatod az egészségedet. Ha rendszeresen végzed a gyakorlatokat, nemcsak a testednek teszel jót, energikusabb, jókedvűbb is leszel. És tegyük hozzá, mennyivel jobb, ha nem az ötödik kávédért mész ki a konyhába, helyette egy kis tornával dobod fel magad...

Az én kedvenc mozgásformám az acroyoga, ami nemcsak átmozgat, hanem minden alkalommal feldob, jókedvre derít. Ráadásul az acroyogához társra is szükséged van, ami miatt a monotonitás, az unalom garantáltan elkerül. Itt muszáj együttműködni, kommunikálni, együtt fejlődtök, ami nemcsak a testednek, hanem a lelkednek is nagyon jót tesz.

Előképzettség nem szükséges a gyakorlásához, de fontos, hogy ebben is fokozatosan, lépésről-lépésre merülj el. Ebben a videóban az acroyoga alapgyakorlatát mutatjuk meg. Ha felkeltettük az érdeklődésedet, akkor ezen az oldalon csatlakozhatsz az óráinkhoz is - CSAK KATTINTANOD KELL.

 

Az egészségmegőrzéshez természetesen a sok mozgás mellett a megfelelő folyadék- és rostbevitel is elengedhetetlen!

Ha kérdésed van, bizonytalan vagy, hogy mekkora terhelést, milyen ütemezésben kell beépítened a mindennapjaidba, konzultálj egy orvossal! Egy azonban biztos, az asztaltornát bátran végezd naponta többször is! Egészségedre!

A cikk összeállításához ezt a forrást használtam fel.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://focusonblog.blog.hu/api/trackback/id/tr7714255155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ételizésítő 2018.09.24. 21:36:57

Nem kéne baromságokat írni (pl.: és nem, nem elég a séta: kardio mozgást (120 fölé menjen a szívfrekvencia) kell végezni).

Meg meg kellett volna tanulni magyarul (acroyoga meg a kis faszom).

Arról már nem is beszélnék, hogy milyen munkahelyen lehet ezt megcsinálni. Dolgoztál te életedben valaha?

alsogood · https://www.facebook.com/everybodyconnected/ 2018.09.25. 14:43:25

@ételizésítő: Köszönöm a kedves kommentet! Igen, vannak olyan munkahelyek, ahol ezt el lehet végezni. :) Ahol nem lehet, ott ne végezd! Ezen túl az acroyoga az tényleg acroyoga, persze lehet magyarosítani, de a közösség, amelyik acrózik, így használja. Nagyon-nagyon sajnálom, ha ez téged zavar...
Az említett kardio mozgásos részt pedig az általam megjelölt forrásból vettem, a Semmelweis Egyetemen írták. Ha problémád van a tartalmával, fordulj hozzájuk bizalommal. A stílusodon viszont még véletlenül se változtass, ezzel a lényegre törő, egyben kedves felhanggal mindenhol szeretni fognak. ;)

ételizésítő 2018.09.26. 04:11:12

@alsogood:
" vannak olyan munkahelyek, ahol ezt el lehet végezni" - azok mindenek, csak nem munkahelyek.

Na ne röhögtess, a jóga az mindenhol jóga, nem yoga, úgy csak a magyarul csak kevéssé beszélő, nagyképű sznob barmok írják.
Az acro meg magyarul akro, gondolom, az akrobatikusból.

Tényleg tanulj már meg legalább alapfokon magyarul.

alsogood · https://www.facebook.com/everybodyconnected/ 2018.09.26. 09:05:35

@ételizésítő: kicsit feszült vagy. Lazíts! Kevesebb düh, szebb élet. <3

ételizésítő 2018.09.26. 19:24:04

@alsogood:
Vagy kevesebb hozzád hasonló idióta cikkének az olvasása.
Nem vagyok feszült, csak az olyan idióta barmok idegesítenek, mint te.

Focus On

A FocusOn blog a testi, lelki, szellemi egészség témáira koncentrál.

Friss topikok