Focus On

Ideje arra koncentrálni, ami igazán számít.

Eddig esküdött a vény nélkül kapható fájdalomcsillapítókra? Akkor most lehet, hogy átgondolja a dolgot
A vény nélkül kapható ibuprofen és paracetamol tartalmú fájdalomcsillapítók befolyásolhatják az ember pszichéjét. Ezt állítja egy új kutatás.

Fáj a feje? Lázas? Megfázott? Közel 50 paracetamol- és ugyanennyi ibuprofen tartalmú vénynélküli gyógyszer közül válogathat a patikákban. Gyors segítség, remek hatás, akkor mi a probléma?

Azt eddig is lehetett tudni például, hogy a paracetamol önmagában is májkárosító hatással rendelkező vegyület. Az ibuprofennek, ahogy az összes többi nem-szteroid típusú gyulladásgátlónak legsúlyosabb mellékhatása a gyomor- és bélnyálkahártya-károsító hatása.

ibuprofen.jpg

Ezt a két hatóanyagot sajnos azért könnyű túladagolni, mert rengeteg készítményben ott lapulnak, sokszor észre sem veszi a beteg, hogy többet vett be belőle, mint amennyi még egészséges.... De van más is, amire mostantól figyelni kell! Mégpedig a pszichológiai hatásokra...

Ugyanis friss kutatások szerint az információfeldolgozás módja, fájó érzések megélése, vagy érzelmileg felkavaró képekre hozott reakciók – mind-mind más azoknál, akik ibuprofen vagy paracetamol tartalmú készítményeket vettek be.

  1. Összehasonlítva a placebót használókkal, azok a nők, akik egy dózis ibuprofent szedtek be, arról számoltak be, hogy kevésbé éreztek bizonyos nehéz szituációkat megterhelőnek. A férfiaknál ennek a mintának az ellenkezőjét figyelték meg.
  2. Összehasonlítva a placebót szedőkkel, a paracetamolt fogyasztókat érzelmileg kevésbé érintette meg, ha olyasvalakiről olvastak, akit fizikailag vagy érzelmileg bántalmaztak.
  3. A paracetamolt fogyasztók több hibát ejtettek kísérleti játékok során.
  4. A paracetamolt fogyasztók kellemes és visszatetsző képeket kevésbé túlzóan értékeltek, mint placebót fogyasztó társaik.
  5. Amikor arra kérték a paracetamolt fogyasztó alanyokat, hogy tegyenek árcédulát egy általuk birtokolt tárgyra, olcsóbban adták volna javaikat, mint azok, akik placebót kaptak.

A kutatók szerint az eredmények sok szempontból aggodalomra adnak okot. A vásárlók, akik vény nélküli fájdalomcsillapítót vesznek, fizikai tüneteik enyhülését várják, de egyáltalán nem számítanak átfogóbb pszichológiai hatásokra.

A mostani eredmények talán új utakat nyithatnak a negatív érzésekkel való küzdelem gyógyszeres kezelésében, de több vizsgálatra lenne szükség a hatóerő megállapítására, és annak tisztázására, hogy vannak-e negatív hatásai azokon, akik az ibuprofen és a paracetamol tartalmú készítményeket más gyógyszerekkel kombinálják, vagy azoknál, akik depressziósok, esetleg problémáik vannak az örömérzéssel.

forrás: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/02/180206090700.htm

A bejegyzés trackback címe:

https://focusonblog.blog.hu/api/trackback/id/tr8813640636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.07. 12:22:02

Én eleve azt nem értem, miként lehet egy olyan veszélyes anyagot, mint a paracetamol recept nélkül árulni. Miközben az Algopyrin csak receptre kapható.

Ez kb. olyan, mint ha a konyhakéseket csak szigorú engedélyezési procedúra után szabadna vásárolni, de éles lőfegyvereket, géppisztolyokat, plasztikbombákat minden ellenőrzés nélkül, szabadon.

2018.02.07. 12:31:41

Mondjuk aki eddig nem jött rá, hogy az enyhe fájdalomcsillapítótól is be lehet állnj valamennyire, annak jó reggelt kívánok... sztem ezt mindenki tudja, aki vett már be aszpirint...

aranea 2018.02.07. 12:43:44

A magam részéről lesz*rom, fájdalomcsillapítót veszek be, ha fájdalmam van.

Karaya 1 2018.02.07. 12:56:20

A s4r1d6n nekem mindig bevált, kb. 10 perc alatt enyhíti a migrénemet.

qwertzu 2018.02.07. 13:04:06

Mondjuk ez úgy lett volna az igazi, ha olyanokon tesztelik, akiknek fájdalmaik vannak.

2018.02.07. 13:07:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a paracetamol túladagolható, de ha egészséges az ember és betartja az utasításokat, akkor azért nem túl veszélyes.
Az a nagyobb baj, hogy direkt finom ízesítéssel árulnak paracetamol készítményeket (Neo-Citran), olyanok, mint egy jó meleg citromos tea. Ez túl gyakori fogyasztásra csábíthat.
De aki hülye, az a konyhasót is túl tudja adagolni.
Lőfegyvereket pedig minimális szabályozás mellett árusítani kellene.

Fánkevő Fáncsi 2018.02.07. 13:11:07

Azért azt hozzá kell tenni, hogy a bulvár újságok mindent felfújnak eltúloznak mert azt akarják hogy nagyot szóljon, az a jó cikk amelyik hazudik jó nagyot. Úgyhogy nem innen kell megtanulni, hogy mit mennyit szedjünk, és hogy meghalunk-e tőle, hanem meg kell kérdezni a dokit, hogy mi a helyzet.

2018.02.07. 13:18:16

@croc: ez butaság. Aszpirintól, algopyrintól, paracetamoltól, ibuprobentől sose álltam be.
Pedig van egy elég mély tapasztalatom a tudatmódosítókkal, van viszonyítási alapom. Össze se lehet hasonlítani ezekkel a vény nélküli fájdalomcsillapítókat egy pszichedelikus, eufóriát előidéző vagy pörgető droggal.
Ami nálam a legális szerek közül beütött, az a pszeudoefedrin. Úgy pörgetett, mint az amfetamin. Végülis rokonok.
A másik meg a dextrometophan. Az egy jó szer, csak sajnos paracetamollal kombinálják sok gyógyszerben, úgy meg veszélyes, mert ha annyit szedsz be, hogy a DMX hatásos dózist elérd, akkor már rég túladagoltad a paracetamolt. Szerencsére én tudtam tisztán DXM tartalmú szert szerezni.
Szóval a pszeudoefedrin pörget, a DXM meg hallucinációt idéz elő (ebből elég sokat kell azért bevenni). A paracetamol mellékhatásai számomra érzékelhetetlenek, főleg, ha takonyos, lázas, beteg vagyok, akkor aztán pont nem fogom érezni, hogy paracetamol egy kicsit hat a pszichémre. Hisz amúgy is darabokban vagyok olyankor.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.07. 13:35:31

@karandash:

"a paracetamol túladagolható, de ha egészséges az ember és betartja az utasításokat, akkor azért nem túl veszélyes."

Akinek fájdalmai vannak, az már eleve legtöbbször nem egészséges. És túl sok a buta ember, aki leszarja az használati előírásokat, el sem olvassa.

"Az a nagyobb baj, hogy direkt finom ízesítéssel árulnak paracetamol készítményeket (Neo-Citran), olyanok, mint egy jó meleg citromos tea. Ez túl gyakori fogyasztásra csábíthat."

Még nagyobb baj, hogy ezernyi néven árulják. A szefós megjegyzi talán, hogy X szerből napi max. n darabot szedhet be, ezt be is tartja, aztán utána az Y szerből szed be ismét n darabot, még aznap.

"In the UK it is the most common agent of intentional self-harm. Between 2000-2008 there were 90-155 deaths from paracetamol poisoning every year[1]. In addition, there are deaths resulting from paracetamol compounds. It is the most common cause of acute liver failure (ALF)."

patient.info/doctor/paracetamol-poisoning

"De aki hülye, az a konyhasót is túl tudja adagolni."

A só olyan mértékű túladagolása azért kevésbé ízletes, mint a mindenféle ízesÍtett paracetamol-készítmények.

Persze saját tapasztalatból nem tudhatom, életemben soha nem vettem be paracetamolt, nem is fogok. Egyéb fájdalomcsillapítókat is csak igen ritkán, talán évi egy alkalommal. :) Fogfájásnál fogorvoshoz megyek, a fejfájás meg idővel elmúlik. Ha meg attól fáj a fejem, hogy bevertem valamibe, arra úgysem jó semmiféle fájdalomcsillapító. :D

2018.02.07. 13:42:13

Én meg azt nem értem, hogy miért kell fájdalom ellen receptre adni gyógyszert. Amire bekerülök az orvoshoz, mert fáj a fogam pl., addigra eltelt jó pár nap. Ez hasonló, mint a bőrgyógyász, amikor mennék hozzá a tünettel, de 2 hónappal későbbre van időpont.

Lady Ann 2018.02.07. 13:57:36

Hát, fejfájással nem szoktam valami empatikus lenni és más baja sem hat meg annyira, mit amikor nem fáj a fejem. Most akkor mi van?

2018.02.07. 14:10:41

@abcd1234: mert minél erősebb, annál veszélyesebb. Amikor pár éve hónapokig fetrengtem a derekam miatt, olyan fájdalomcsillapítót írtak, aminél már normál használat mellett is kialakulhat pl. gyomorvérzés...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2018.02.07. 14:18:25

Oké, tehát, ha fáj a fejem terhesen, miközben a 1,5 éves lányom miatt nem engedhetem meg, hogy napközben kifeküdjem, mit vegyek be, hm?

Nand 2018.02.07. 14:51:40

Azt látom, hogy Mo-n divat nem szedni antibiotikumot, nemszteroid-gyulladáscsökkentőt és bőszen lenézni azokat, akik erre vetemednek. Nem értem, hogy miért szeretnek szenvedni.
Egy influenzát is sokkal könnyebb ibuprofénnel vagy aszpirinnel átvészelni, mint gyógyszer nélkül, amikor feküdni se bír az ember, hiába tüneti gyógyszerek ezek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.07. 15:09:14

@Nand:

"Azt látom, hogy Mo-n divat nem szedni antibiotikumot"

Az antibiotikumook széles körű, igen gyakran fölösleges vagy túlzó használata vezetett odáig, hogy kialakultak a rezistens baktériumtörzsek. Járványügyi szakemberek arra figyelmeztetnek, hogy nemsokára eljön az idő, amikor a bacik többsége rezistens lesz az antibiotikumokkal szemben. Akkor pedig már egy egyhébb fertőzésbe is bele lehet halni.

"nemszteroid-gyulladáscsökkentőt"

Vannak nem is túl ritka betegségek, amelyeknél a nem-szteroid gyulladáscsökkentő méreg a beteg számára. Kérdezz csak meg egy gyógyszerészt.

Nand 2018.02.07. 15:19:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Az antibiotikumook széles körű, igen gyakran fölösleges vagy túlzó használata vezetett odáig, hogy kialakultak a rezistens baktériumtörzsek. "
Ez, plusz 1000 másik dolog vezetett ahhoz az eredményhez, amit leírsz. Pl, Nem szedik végig az elrendelt antib.-t, mert "már jobban vannak" Így alakulnak ki a fasza rezisztens törzsek..
Még egyszer: 1 személyen kívül nem ismerek olyan embert, aki szíre-szóra szedne antibio-t. 99% ajvékol, hogy ő azt nem, hülyébbje kiváltja és nem szedi be.

"Vannak nem is túl ritka betegségek, amelyeknél a nem-szteroid gyulladáscsökkentő méreg a beteg számára. Kérdezz csak meg egy gyógyszerészt."
Nyilván van. Egy egyszerű lépcső megmászása is végződhet végzetes balesettel. De ez nem jellemző.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.07. 16:29:03

@Nand:

"Egy egyszerű lépcső megmászása is végződhet végzetes balesettel. De ez nem jellemző."

Ez nem ugyanaz. Ha ezeket a szereket csak receptre lehetne kapni, akkor az orvos a beteg kórtörténete ismeretében eldönthetné, szabad-e neki az adott szert szednie. Így viszont pl. egy fekélybeteg nyakra-főre szedheti az ibuprofent, oszt csodálkozik, miért súlyosbodik a fekélye.

Nand 2018.02.07. 17:21:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Szvsz a mai világban való tájékozódáshoz kell némi jártasság, ami megvan valakinél vagy nincs. Gondolok itt a Forex, svájci frank hitel, unit linked biztosítás, energiaküldés TV-n keresztül, kW vs kWh, hőszigetelő festék, infrafűtés témakörére. Úgy sejtem, tudod mire gondolok.. Nem gondolom, hogy egy egyszerű fájdalomcsillapító kontra gyomorfekély témakörével terhelni kellene az egészségügyet, tekintve hogy ez az információ, mármint a kétes kimenetel azért elérhető..

inebhedj - szerintem 2018.02.07. 17:35:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Na jó, de ugyanígy érthetetlen az ellenkezője is, miért nem lehet bármit is vásárolni recept nélkül?

DFK 2018.02.07. 17:47:45

@karandash: A paracetamol könnyen túladagolható, az a 2000 mg feletti napi mennyiség könnyen összejön ám a különböző szerekből...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.07. 19:02:22

@Nand:

Persze. 100 éve az volt analfabéta, aki nem tudott írni-olvasni. 40 évvel ezelőttig az, aki nem tudott németül. Ma az, aki nem tud angolul és számítógépül. 20 év múlva meg az, aki nem tud kínaiul.

Na de azért gondolni kell azokra is, akik agyban nem túl nagyok. Tudom, normális embernek alig elképzelhető, de tényleg vannak olyanok, akik még a gyógysezrhez csomagolt tájékoztatót sem képesek megérteni. Egy hórházi zárójelentésnél vagy orvosi vizsgálati lapnál pedig még nekem is gyakran el kell indítanom a Stedmant vagy rá kell gugliznom.

Nem messze tőlünk lakik egy cigány pár. A nő 45 éves, nem tud sem írni, sem olvasni. Komolyan, leteszteltem, de ő is elismeri. 4 (NÉGY) általánost végzett, ezalatt legalább írni-olvasni meg kellett volna tanulnia, és mégsem tud.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.07. 21:24:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az Algopyrin bizonyítottan immunrendszer-károsító hatású és az egyik leghosszabb mellékhatás-listájú gyógyszer, amit eddig szedtem...

@karandash: A lőfegyvereket miért kell árusítani? Hogy több fegyveres bűncselekmény, baleset és öngyilkosság legyen?

@Mj: Az egyik orvos szerint nagyjából semmit, a másik orvos szerint egy szem gyógyszertől nem lesz semmi gond...

@Nand: Magyarországon az átlagnál magasabb az antibiotikumok eladási száma, viszont a helyes beszedés többnyire kimarad.

@DFK: Nagyon hülye, aki különböző szereket kezd el keverni a tájékoztatók elolvasása nélkül...

Segna 2018.02.07. 22:19:20

@Karaya 1: milyen fejfájásod van? Tényleg migrén, vagy csak jellegű? Nekem sem a paracetamol sem az ibuprofen nem hat migrénkor, csak a mitamizol vagy a diclofenak. (A Quarelin és a Flector pl.) valamivel turbózod? Kávé grapefriut? Válaszod előre is köszönöm!

Segna 2018.02.07. 22:29:11

@Mj: kérdezd meg az orvosod!!!! Minden terhesnő, sőt terhesség más, tehát ne tőlünk, téged nem ismerőktől és amatőröktől kérdezd!
Egyébként valszeg az Algopirint fogja mondani első körben, ha alapból egészséges vagy.
Nekem régi fejfájósnak, a citromos kávé (igazi citromkarika+a szokott kávéd-tej) szokott használni, és sok víz, esetleg egy kis fagyasztott borsó a tarkóra csendes pihivel félórára.
;-)

Segna 2018.02.07. 22:44:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: kedves szerencsés! Ha évente egyszer fáj a fejed, és akkor is olyan jellegű, h leszarhatod és magától elmúlik, akkor miért érzed szükségét annak hogy itt oktasd ki a hülyéket akik gyógyszert szednek.
Van aki nem várhatja ki míg elmúlik a fejfájása, mert pl. görcsök, hányás kiszáradás stb. kisérik, vagy egyszerűen nem teheti meg, hogy kimaradjon a munkából napokig a náthájával, mert kirúgják, és el kell tartania a családját.
Szóval szállj le a magas lóról.
Én inkább a szélesebb tájékoztatást szorgalmaznám. Pl figyelem, maximum 24 óra alatt egyi meg ennyi vehető be, nem keverhető hasonlókkal stb. Egyszerűbb, NAGYOBB BETŰVEL ÍRT, RÖVID tájékoztatóra kötelezném a gyártókat.
Sajnos a leghülyébekkel, nincs mit tenni, de hát az evolúciónak is kell némi mozgástér.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.07. 22:46:54

@Segna:

"Szóval szállj le a magas lóról."

Te meg a kurva anyádról. Már több mint 3 órája baszod, miközben csak fél órát fizettél ki neki.

2018.02.07. 22:54:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: neked erre áll fel? Szánalmas. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.07. 22:54:27

@Online Távmunkás:

"Az Algopyrin bizonyítottan immunrendszer-károsító hatású és az egyik leghosszabb mellékhatás-listájú gyógyszer, amit eddig szedtem..."

Azt sem árt megnézni, milyen gyakorisággal fordulnak eló azok a számos mellékhatások és milyen súlyosak.

Állítólag anno a Mikola testvére kedvéért lett az Algopyrin receptköteles, bár én kétlem, mert pl. a paracetamollal nagyobbat kaszálhatott volna.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.07. 22:59:01

@hullajelölt88:

Nem, te szerencsétlen nekrofil. Segnának áll föl arra, hogy az ellenvéleményét csak személyeskedés kíséretében tudja kifejteni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.07. 23:07:25

@Online Távmunkás:

"A lőfegyvereket miért kell árusítani? Hogy több fegyveres bűncselekmény, baleset és öngyilkosság legyen?"

Azért, hogy a tisztességes ember megvédhesse magát a bűnözőktől, akiknek ált. van valamilyen fegyverük, ha nem is lőfegyverük.

Sokra megyek a törvény azon kitételével, hogy pl. önvédelemből meg is ölhetem az éjjel, csoportosan, felfegyverkezve behatoló támadókat, ha egyedül vagyok és nincs fegyverem. Álljak ki velük lovagias párbajra?

De ebbe inkább ne menjünk bele, itt off, és amúgy is parttalan vita lenne, mindkét oldalon nyomós érvekkel. Jó döntés nincs, mert bűnözés van, pedig ha nem lenne, fegyverekre sem lenne szükség.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2018.02.07. 23:07:36

@Online Távmunkás:

Még nem láttam/hallottam/olvastam orvost, gyógyszerészt terhesség alatt ellenjavallani a kék Panadolt, pedig hány homeopátiás csodabogyót ajánló gyógyszerésszel futottam már össze, jaj.
De nyilván nem is eszem úgy, mint a cukrot.
(Anyámnak a kiváló francia ellátástól szállt el a májfunkciója, miután hetekig szedették vele a paracetamolt mononukleózisra.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2018.02.07. 23:24:34

@Segna:

Kicsit haldoklik a telefonom, szóval lehet, hogy ebből is duplázás lesz, sorry.
Az orvosom ugyanúgy a kék Panadolt ajánlja, mint kb. akárki más, ami paracetamol ugyebár. (Tök egészséges vagyok, sose volt komoly bajom.) Az Algopyrint meg kb. senki, mert a betegtájékoztató szerint is csak a második trimeszterben szedhető, aminél még a Nurofen is jobb, mert az csak az utolsó alatt nem.
Szóval ezért is tettem fel a költői kérdést, hiszen éppen a paracetamol terhesség alatti ajánlása az, ami egységes, kb. minden másban minimum megoszlanak a vélemények.
Terhesség alatt én egyáltalán nem kávézom, de nálam nem is hatnak a népi akármik. Ha még sikerül elkapnom a nulladik stádiumban, esetleg elmulaszthatja egy félhomályban vett forró kádfürdő és utána alvás, de ez mondjuk csak a nap végén lehetséges. Amúgy marad a fájdalomcsillapító.

2018.02.07. 23:26:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a nekrofil az nem arról szól, hogy a náci, agyatlan, transzvesztita trollokat baszogatja... igaz, kis travim? :DDD Testvérek mit szólnak hozzá, hogy női ruhákban jársz és néha kivillan a pöcsöd a szoknya alól? :DDD

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.07. 23:42:00

@hullajelölt88:

"Testvérek mit szólnak hozzá, hogy női ruhákban jársz és néha kivillan a pöcsöd a szoknya alól?"

Kicsim, keversz az édeasanyáddal, aki vaginája nem lévén análisan hozott téged a világra.

A testvérek meg azt üzenik neked, hogy amint összevarrtak a csődörrel folytatott szerelmi aktusod után, várnak vissza a Kék Osztriga bárba, nagyon hiányolják a kényelmes, bejáratott, jól kitágított ánuszodat.

Segna 2018.02.07. 23:42:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A stílus maga az ember. Elég dadaistának tűnsz.
Persze a káromkodásnak is megvan a maga frusztráció oldó hatása. Azt mondják jobb mint a paracetamol. ;-) Egészségedre.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.07. 23:46:51

@Segna:

Így igaz, te vagy rá az élő példa, rögtön a ló jut eszedbe. Freudi elszólás volt, mi?

Le style, c'est l'homme même.

Segna 2018.02.08. 00:24:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ;-)
Ne fáradj. Menj aludd ki az indulataidat.

2018.02.08. 06:00:08

@Online Távmunkás: az a baj veled, hogy te mindenkiben a rosszat látod. Bűnözők ma is szerezhetnek fegyvert. Könnyedén. A lőfegyver egyenlő esélyeket teremtene.
De ez egy gyógyszer témájú poszt. Ne offoljunk.

Karaya 1 2018.02.08. 11:18:25

@Segna: Utána néztem, inkább migrén jellegű. Hirtelen időjárás változáskor szokott rám törni, egyre erősebb és fájdalomcsillapító nélkül nem múlik el, hiába próbálok ilyenkor sötét szobában pihenni. Ibuprofent egyáltalán nem használok, mert allergiás vagyok rá.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.08. 11:36:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Mikola testvére kedvéért tiltották be az USA-ban és más nyugati országokban is?

@karandash: A lőfegyverek kapcsán nézd meg az amerikai statisztikákat, az önvédelem gyakorlatilag csak a fegyverlobbi szlogenjeként létezik. Ha az áldozatnál is lehet fegyver, akkor a támadó biztosra megy és lő... ráadásul a fegyveres támadások számát meghaladják a balesetek és az öngyilkosságok.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.08. 12:52:29

@Segna:

Te meg várd ki a menzeszed végét, addig inkább ne fáraszd magad. Álmodj az ízlésednek való szexi csődörökkel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.08. 12:56:05

@Online Távmunkás:

"Mikola testvére kedvéért tiltották be az USA-ban és más nyugati országokban is?"

Bizonyára. Orbán keze messze elér, tapasztalhattuk ezt pl. a nyugat-európai EU-tagállamok némelyikének a migránsokkal kapcsolatos elnáculásán is.

Sőt az USA-ig is elér, Trump. ui. Orbán hatására akarja megerősíteni és kibővíteni a mexikói határon a kerítést. Ehhez képest Orbánnak reggeli ujjgyakorlat egy gyógyszer betiltatása más országokban.

Segna 2018.02.08. 13:22:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne: azt hiszem kijelenthetjük, hogy a paracetamol és vagy az ibuprofen mégiscsak hatással van a mentális képességekre.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.08. 13:44:14

@Segna:

Abszolút egyetértek. A te elrettentő példádon is látni, milyen jól tettem, hogy soha életemben nem fogyasztottam sem paracetamolt, sem ibuprofent.

Segna 2018.02.08. 14:04:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ;-)))
és bejött, így lenne ötösöm!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.08. 14:17:16

@Segna:

Ha valaki, akkor te tudhattad a legjobban, hogy az igazság mindig kiderül.

Látod, milyen buta vagy. Ahelyett, hogy lottóztál volna, és most örülhetnél az ötmilliárdos főnyereményednek, most csak azon örömködhetsz, hogy bejött a nyilvánvalóan előre látható jóslatod. :D

Én mindenesetre a helyedben a lottóötöst választottam volna.

Segna 2018.02.08. 14:55:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ez már szánalmas....
Lehet, hogy paracetamolt nem szedsz, de mást nagyon kellene.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.08. 20:42:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igen, persze, Orbán a 70-es években befolyásolta az USA és Svédország gyógyszerészeti felügyeletét... Egyébként itthon nem a szocik alatt lett vényköteles?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.08. 22:27:11

@Online Távmunkás:

Nekem úgy rémlik, hogy a Fidesz alatt, de erre nem vennék mérget.

És igen, Orbán már az időben visszafelé is tud hatni - természetesen csak károsan. Ez a legkevesebb egy olyan miniszterelnöktől, aki minden kedden megbukik, oszt ennek ellenére még mindig hatalmon van.

Orbán a nácizmus örök megtestesítője, sőt a náci archetípusa. Tachionokkal az időben visszafelé sugározza káros tanításait, így Göbbels, sőt maga Hitler is tőle tanultak. De Simon Wiesenthal és intézete legújabb kutatásai szerint Orbán Hitler reinkarnációja - azaz Hitler Orbán reinkarnációja, pontosabban a kettő egy és ugyanaz.

CoolKoon 2018.02.11. 14:44:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Mert az egész gyógyszeripari szabályozás rohadt politika, azért. És ráadásul az Amerikában áterőltetett politika kiterjesztése a világ többi részére. Az egész nem a termékek valódi veszélyességéről szól, hanem arról, hogy a tiltást megelőző időszakban mekkora volt körülötte a hisztériakeltés.

Focus On

A FocusOn blog a testi, lelki, szellemi egészség témáira koncentrál.

Friss topikok

Címkék

1848-49-es forradalom és szabadságharc (1) acroyoga (5) agresszió (1) agy (12) ajándék (1) alvás (1) átlaghőmérséklet (1) bántalmazás (1) befagyasztva (1) betegség (1) boldogság (1) döntésképes (1) egészség (23) egészségmegőrzés (1) egészségnevelés (9) egyenjogúság (1) életkor (1) életmódváltás (1) elhízás (1) ENSZ (2) érintés (1) érzelem (1) Európai Unió (1) fájdalomcsillapító (2) fascia (1) fegyver (1) felmelegedés (1) férfiak (1) fogadalom (1) fogamzásgátlás (1) Föld (5) gyerek (7) gyereknevelés (5) hőség (1) immunrendszer (1) iskola (1) jóga (7) karácsony (1) kiállítás (1) klíma (3) klímaváltozás (3) kommunikáció (11) környezetvédelem (1) kötőszövet (1) kutatás (18) láb (1) lélek (14) Magyarország (1) masszázs (1) meditáció (1) megkönnyebbülés (2) mentálhigiéné (1) migráció (1) mozgás (14) mozgásszegyény életmód (4) műanyag (1) munkaügyi központ (1) nagykorúság (1) nők (2) okostelefon (2) oktatás (7) Olimpia (1) önkéntes (1) onlinetanfolyam (2) párkapcsolat (1) pénz (2) politika (1) psziché (21) pszichológia (1) Rio (1) siker (13) sport (1) stresszkezelés (7) stresszoldás (10) találmány (1) tanács (1) tanár (2) tanfolyam (1) tanulás (2) társas kapcsolatok (11) természetvédelem (10) test (8) thaimasszázs (1) tudomány (24) túlfogyasztás (1) túlpörgés (1) újév (1) ülőmunka (3) unalom (2) ünnep (1) USA (2) vélemény (13) véna (2) videó játék (1) Világörökség (1) visszér (2) visszértágulat (2) WWF (2) Címkefelhő
süti beállítások módosítása