Focus On

Ideje arra koncentrálni, ami igazán számít.

3 trükk, ami instant megkönnyebbülést hoz
Létezik három olyan megoldás, amivel percek alatt kiűzheted magadból a stresszt, és még csak nem is károsak az egészségre.

1. masszázs

Ha azonnal oldódó megoldásra vágysz, akkor a masszázs az egyik legjobb választás. A stressz rátelepszik a testre, a zaklatott ember nem csak a lelkében érzi a feszültséget, hanem az izmaiban is. A csuklyás izom az egyik fő terület, ahová a stressz befészkeli magát. Ezért egy gyors masszázs az érintett területen csodákra képes.
Ha szeretnél elmélyedni kicsit a masszázsok világában, akkor a legjobb kezdet az ősi thai masszázs technika elsajátítása. Nem csak azért, mert évezredes tudás birtokosa lehetsz, ha megtanulod. A thai masszázs azon kevés lehetőségek egyike, ahol saját testsúllyal dolgozik a masszőr, így helyesen végezve a mozdulatokat, egy akár másfél órás masszázsolás sem okoz megterhelést. A thai masszázst a lusták jógájának is nevezik, mivel a vendéget a masszőr számtalan jógamozdulatba segíti bele, miközben ő maga is jógázik. Jól hangzik, nem?

133.jpg

2. 4-7-8

Ha instant megkönnyebbülésre vágysz, hunyd le a szemed, és végezz légzőgyakorlatokat. Ha most sóhajtottál egy nagyot, akkor azt mondom, remek kezdet! A feladatok egyik fontos hozománya, hogy az amúgy gyakran felszínes légzést elmélyítik, ezáltal több oxigén jut a szervezetedbe, tehát felfrissülsz. Emellett ha sikerül kavargó gondolataidat arra kormányozni, hogy a légzésedre figyelj pár percig, kiürül a fejed, és ez bizony felbecsülhetetlen kincs. Nemde?

A legegyszerűbb technikák között tartják számon a 4-7-8 gyakorlatot.

- shshshs, vagyis fújd ki teljesen a levegőt a szádon keresztül

- ezután nyugodtan 4 számolás alatt szívd be a levegőt az orron keresztül

- tartsd benn a levegőt 7-ig

- fújd ki lassan 8 másodperc alatt, „shshshs” hangot hallatva

Ismételd háromszor!

shutterstock_166529984.jpg

3. fordított testhelyzet

acro.jpg

Az instant megkönnyebbülés harmadik csodaszere a fordított testhelyzet. Vagyis bármilyen póz, amiben a fejed alacsonyabban van, mint a szíved. Kezdetnek bőven elég, ha sarokülésben annyira előredőlsz, hogy a homlokodat a talajra tudd fektetni. Ha ennél többre vágysz, akkor mindenképpen próbáld ki a fejenállást (kezdőként azért legyen a hátad mögött egy fal). Fél perc ebben a pózban, és olyan érzésed lesz, mint egy erős kávé elfogyasztása után. A fordított testhelyzetek mekkája az acroyoga. Ez a mozgásforma önmagában is tuti gondűző, mivel játékos, komfortzóna ostromló és kihívásokkal teli. Nem mellesleg minimum két ember kell hozzá, ami azt jelenti, hogy az egyedüllét ellen is remek fegyver. De visszatérve a fordított testhelyzetekre, az acroyogában bizony elég sokszor van feljebb a lábad vagy a feneked, mint a fejed. Próbáld ki!

(Megjegyzés: akinek egészségügyi problémái vannak, kérje ki orvos tanácsát fordított testhelyzetek felvétele előtt! Köszönöm az építő jellegű hozzászólást, ez valóban kimaradt a felsorolásból.)

Bővebb info: ITT!

A bejegyzés trackback címe:

https://focusonblog.blog.hu/api/trackback/id/tr1013568725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Void Bunkoid 2018.01.15. 11:15:14

Zseniális jó dolgokat ajánlgatsz. Azért mielőtt valaki "akrojógázni" kezd (eleve a legtöbb jógát baromságnak tartom, természetellenes pózokat vetet fel az emberrel, oké, vagány dolog megcsinálni, de nem tesz jót az ízületeknek, akármennyire is mondják az amúgy tök tudománytalan, középkori hiten alapuló csakrákkal meg lélekerőkkel dobálózó jógik), előtte vizsgáltassa meg magát dokival - nem véletlenül normálisabb jógaoktatók körbekérdeznek a csoportban, hogy valakinek véletlenül nem magas-e a vérnyomása, mert az leginkább kerülje az olyan helyzeteket, ahol a feje lentebb van, mint a szíve, mert szerencsétlenebb esetben fél perc fejenállás után kész is van a stroke.

Focus On

A FocusOn blog a testi, lelki, szellemi egészség témáira koncentrál.

Friss topikok